Lowongan Kerja PT PETRONAS Carigali Indonesia

PT PETRONAS Carigali Indonesia

  • Tanggal Posting:
  • Kategori:
    Loker S1Loker S1
  • Pendidikan:
    D3,S1
  • Penempatan:
    Jakarta

PT PETRONAS Carigali Indonesia adalah perusahaan minyak dan gas (migas) yang dimiliki sepenuhnya oleh Pemerintah Malaysia. Perusahaan ini bergerak di bidang pengelolaan minyak dari sektor hulu dan hilir, seperti Liquefied Natural Gas (LNG) dan petrokimia. Sedang membuka Lowongan Kerja PT PETRONAS Carigali Indonesia.

Hal yang Harus Kamu Lakukan Sebelum Melamar Kerja, Sebelum Anda melamar pekerjaan baik secara online maupun datang langsung ke perusahaan yang ingin dilamar, Anda tentunya harus menyiapkan berkas persyaratan terlebih dahulu. Dengan memahami cara melamar pekerjaan yang benar, peluang untuk diterima juga semakin tinggi.

Tidak hanya persiapan dokumen saja, Anda juga harus menyiapkan mental untuk menghadapi serangkaian tahapan seleksi untuk bisa diterima di perusahaan tersebut. Simak ulasan berikut ini untuk mengetahui cara melamar kerja.

Cara Melamar Pekerjaan yang Baik dan Benar, Bagi Anda yang akan melamar pekerjaan, Anda pasti berharap agar bisa diterima, bukan? Untuk membuat HRD terkesan, Anda harus memiliki strategi yang baik. Berikut ini cara melamar pekerjaan yang baik dan benar agar peluang Anda untuk diterima semakin tinggi.

Satu: Cari Informasi Tentang Perusahaan, Dua: Siapkan Dokumen Persyaratan yang Dibutuhkan, Tiga: Gunakan Alamat Email yang Benar, Empat: Pilih Divisi atau Bidang Pekerjaan yang Sama, Lima: Jangan Terlalu Sering Berganti Pekerjaan. Sebelum melamar pekerjaan, sebaiknya persiapkan berkas-berkas yang dibutuhkan. Jangan lupa persiapkan fisik dan mental Anda dalam mengikuti setiap tahapan seleksi pekerjaan.

Lowongan Kerja PT PETRONAS Carigali Indonesia


Administration Assistant

  • Conduct and administer GA services such as hotel, ticket and meeting arrangement, office supply stationeries, groceries for all Department in PCINO and compile all the invoices under GA department for further payment and analysis process to ensure all the general services are ready in timely manner and running as effective and efficient also comply with company’s regulation and policy & procedure.

Responsibilities:

  • Administer and arrange the office services such as hotel & ticket reservation, meeting arrangement (including the agreement preparation) for all department by coordinating and communicating to the related vendors and staff to ensure all the services are ready in timely manner and align with the company policy and procedure.
  • Prepare and administer of office facility such as stationeries and groceries in regard to the supply for Jakarta Office and site by procuring, monitoring and reporting the office facility to the vendors and respective admin in site office to ensure the supply of office facility are ready in timely manner.
  • Prepare, process, and compile all the invoices related to the general service activities by arranging and processing the payment to Finance Department, also compiling and reporting the cost occurs related general services activities to ensure all the document are auditable and also for analytical purposes,
  • Prepare and administer of communication account for expatriate, HoD and eligible staff by registering the account, verifying the telecommunication expense claim, and preparing the utilization monthly report for budget monitoring so as to ensure the telecommunication facility are well managed.
  • Maintain communication and coordination with related parties (all department in PCINO) and with the vendors by conducting regular coordination/meeting to gather the input or feedback so as to ensure that the implementation of general services is met the requirement.

Requirements:

  • Minimum S1 from reputable in secretarial or equivalent professional qualification in any discipline, with 2 years experiences as an administration in Oil & Gas or other related industry
  • Fluent in writing and spoken English.
  • Good communication and interpersonal skill
  • Advance computer skill (Office, Canva, Adobe)

Tata Cara melamar :

Jika anda berminat dan memenuhi kualifikasi lowongan atas, silahkan kirimkan berkas lamaran lengkap melalui email dibawah ini :

Proses seleksi lowongan pekerjaan ini tidak di pungut biaya apapun.
Hanya pelamar yang memenuhi poin – poin kualifikasi dan persyaratan akan diproses ke tahap selanjutnya.

 

Share :

PERHATIAN! melamar pekerjaan di lokerind.id tidak dipungut biaya apapun

Tag: