Lowongan Kerja PT Global Tiket Network (Tiket.com)

Lowongan Kerja PT Global Tiket Network (Tiket.com)

  • Tanggal Posting:
  • Kategori:
    Loker S1Loker S1
  • Pendidikan:
    Tidak diketahui

PT Global Tiket Network (Tiket.com) berdiri pada tahun 2011 adalah perusahaan OTA yang memberikan fleksibilitas dan standarisasi pada saat yang bersamaan, dengan menciptakan layanan yang bermakna dan memberikan dampak bagi banyak orang. Kami menawarkan hotel, penerbangan, sewa mobil, kereta api, acara/konser dan atraksi kelas dunia. Berkut ini adalah Lowongan Kerja PT Global Tiket Network (Tiket.com).

Hal yang Harus Kamu Lakukan Sebelum Melamar Kerja, Sebelum Anda melamar pekerjaan baik secara online maupun datang langsung ke perusahaan yang ingin dilamar, Anda tentunya harus menyiapkan berkas persyaratan terlebih dahulu. Dengan memahami cara melamar pekerjaan yang benar, peluang untuk diterima juga semakin tinggi.

Tidak hanya persiapan dokumen saja, Anda juga harus menyiapkan mental untuk menghadapi serangkaian tahapan seleksi untuk bisa diterima di perusahaan tersebut. Simak ulasan berikut ini untuk mengetahui cara melamar kerja.

Cara Melamar Pekerjaan yang Baik dan Benar, Bagi Anda yang akan melamar pekerjaan, Anda pasti berharap agar bisa diterima, bukan? Untuk membuat HRD terkesan, Anda harus memiliki strategi yang baik. Berikut ini cara melamar pekerjaan yang baik dan benar agar peluang Anda untuk diterima semakin tinggi.

Satu: Cari Informasi Tentang Perusahaan, Dua: Siapkan Dokumen Persyaratan yang Dibutuhkan, Tiga: Gunakan Alamat Email yang Benar, Empat: Pilih Divisi atau Bidang Pekerjaan yang Sama, Lima: Jangan Terlalu Sering Berganti Pekerjaan. Sebelum melamar pekerjaan, sebaiknya persiapkan berkas-berkas yang dibutuhkan. Jangan lupa persiapkan fisik dan mental Anda dalam mengikuti setiap tahapan seleksi pekerjaan.

Lowongan Kerja PT Global Tiket Network (Tiket.com)


1.  Customer Care Payment & Other Products Manager

Job Description :

  • To set up the KPI , SOP , SLAs in Payment & Other Products division, as necessary to achieve the operational and strategic goals
  • To ensure SOP Operations Team are well implemented and KPI, SLA are well monitored
  • Capture and analyze the voice of Customers and liaise with the internal Customer Care team and/or other related parties (e.g, Product Team, Partnership, Commercial, Finance) to ensure that the follow up action of Customers voice is well defined and taken place
  • Identify key customer trends, issues, and/or opportunities and assist in formulating strategies to improve customer experience
  • Help and support the Payment & Other Products team to improve the performance, internal process, also the people development
  • Improve or propose the improvement of analytical tools/technologies to facilitate a world-class customer experience with CS Team and automate processes wherever possible
  • Provide report achievement & improvement Contact Center Team to the reporting line and/or management

Requirements :

  • Minimum 3 years in the same or similar scope of work
  • Bachelor degree, preferably from Industrial Engineering background
  • Having strong leadership and highly motivated
  • Having a strategic thinking to achieve Contact Center metrics, both from Process and People
  • Fluent in speaking and writing, both in Bahasa and English
  • Data driven, having good analytical skill and critical thinking, negotiation, coaching & presentation skills
  • Strong willingness to learn new things and take up new challenges or having proven agility
  • Experienced in project implementation in contact center
  • Experienced and familiar with contact center operations

2. Accounting Revenue & Refund Flight Staff

Job Descriptions:

  • Prepare customer invoice for collection to partner in a timely manner
  • Record payment from partner
  • Ensure manual transactions are recorded, billed, and paid timely
  • Ensure correct fee percentage billed to partner based on agreement
  • Follow up for any outstanding and unbilled transaction
  • Preparing journal entries
  • Contact with internal and external team to complete all information for preparing journal entries refund
  • Assist senior staff in preparing supporting documents if any CPA audit
  • Report all the jobs to the SPV
  • Support and help provide guidance during audits.
  • Performing reconciliations of general ledger accounts

Requirements :

  • Bachelor Degree in Accounting
  • 1-year experience as accountant or auditor (fresh graduate welcome to apply)
  • Good in Microsoft Office (especially advanced in Microsoft Excel)
  • Experienced Working with ERP and Have a good understanding of accounting principles
  • Good Communication (both spoken & written) in English & Indonesian
  • Ability to supervise, multi-task, work under pressure, and meet dateline
  • Well organized, good analytical thinking and attention to detail & accuracy

Tata Cara melamar :

Jika anda berminat dan memenuhi kualifikasi lowongan kerja atas, silahkan kirimkan berkas lamaran lengkap melalui link dibawah ini :

Proses seleksi lowongan pekerjaan ini tidak di pungut biaya apapun.
Hanya pelamar yang memenuhi poin – poin kualifikasi dan persyaratan akan diproses ke tahap selanjutnya.

Share :

PERHATIAN! melamar pekerjaan di lokerind.id tidak dipungut biaya apapun