Tokopedia merupakan perusahaan perdagangan elektronik atau sering disebut toko daring. Sejak didirikan pada 17 Agustus 2009, Tokopedia telah bertransformasi menjadi sebuah unicorn yang berpengaruh tidak hanya di Indonesia tetapi juga di Asia Tenggara Berikut ini adalah Lowongan Kerja Terbaru Tokopedia.

Tidak hanya persiapan dokumen saja, Anda juga harus menyiapkan mental untuk menghadapi serangkaian tahapan seleksi untuk bisa diterima di perusahaan tersebut. Simak ulasan berikut ini untuk mengetahui cara melamar kerja.

Cara Melamar Pekerjaan yang Baik dan Benar, Bagi Anda yang akan melamar pekerjaan, Anda pasti berharap agar bisa diterima, bukan? Untuk membuat HRD terkesan, Anda harus memiliki strategi yang baik. Berikut ini cara melamar pekerjaan yang baik dan benar agar peluang Anda untuk diterima semakin tinggi.

Satu: Cari Informasi Tentang Perusahaan, Dua: Siapkan Dokumen Persyaratan yang Dibutuhkan, Tiga: Gunakan Alamat Email yang Benar, Empat: Pilih Divisi atau Bidang Pekerjaan yang Sama, Lima: Jangan Terlalu Sering Berganti Pekerjaan. Sebelum melamar pekerjaan, sebaiknya persiapkan berkas-berkas yang dibutuhkan. Jangan lupa persiapkan fisik dan mental Anda dalam mengikuti setiap tahapan seleksi pekerjaan.

Lowongan Kerja Terbaru Tokopedia 2021


1. Risk Management (Marketplace) Administrator

Job Description:

  • Responsible for daily analysis of fraud cases, as well as aligning with related stakeholders to identify and solve issues or complaints.
  • Solve daily reports/complaints from tickets, intools, or any other channels.
  • Aid the team to propose/create improvement based on findings in regular tasks.
  • Create regular reports to give insights on anomalies found through issues or complaints.
  • Create and manage the SOP of daily tasks.
  • Provide an in depth analysis of transactions in order to evaluate the fraud risk involved.

Job Requirement :

  • Bachelor’s degree (S1) in all majors (preferably majoring in business administrative, economics, social science or politics, law, communication or minimal 1-year experience in related fields).
  • Good teamwork, organizational skills and interpersonal skills.
  • Work in a timely manner.
  • Good administrative and analytical skills.
  • Have high integrity to keep all the confidential information.
  • Free from conflict of interest with other related parties while doing the job.
  • Understanding SQL is a plus.

2. Risk Management (Digital, Payment, Fintech) Administrator

Job Description :

  • Responsible for daily analysis of fraud cases, as well as aligning with related stakeholders to identify and solve issues or complaints.
  • Solve daily reports/complaints from tickets, intools, or any other channels.
  • Aid the team to propose/create improvement based on findings in regular tasks.
  • Create regular reports to give insights on anomalies found through issues or complaints.
  • Create and manage the SOP of daily tasks.
  • Provide an in depth analysis of transactions in order to evaluate the fraud risk involved.

Job Requirement :

  • Bachelor’s degree (S1) in all majors (preferably majoring in business administrative, economics, social science or politics, law, communication or minimal 1-year experience in related fields).
  • Good teamwork, organizational skills and interpersonal skills.
  • Work in a timely manner.
  • Good administrative and analytical skills.
  • Have high integrity to keep all the confidential information.
  • Free from conflict of interest with other related parties while doing the job.
  • Understanding SQL is a plus.

Tata Cara Melamar

Bagi anda yang berminat  dan memenuhi kualifikasi yang dibutuhkan silahkan daftarkan diri secara online melalui link berikut ini :

Posisi 1 ke : Klik Disini
Posisi 2 ke : Klik Disini

Segala Proses Perkerutan Tidak Dipungut Biaya Apapun!
Hanya kandidat yang memenuhi persyaratan yang akan diproses ke tahap selanjutnya.

Bagikan: